نمونه عکس گرفته شده با شکل‌دهنده‌های OCF و رفلکتور زوم

 

در متون پیشین نمونه عکس‌هایی از  Jared Platt را مشاهده کردیم. اگر به خاطر داشته باشید، پلت از طرف‌داران نوردهی دراماتیک به موضوع است. او این‌بار تلاش می‌کند تا با استفاده از شکل‌دهنده‌های نوری مانند اسنوت و گرید به تصویری دراماتیک دست یابد.

پلت می‌گوید در عکاسی از بن تامپسون، نوازنده‌ی هارمونیکا، استفاده از نور نرم سافت‌باکس و چتر گزینه‌ی مناسبی به نظر نمی‌رسید؛ از این رو، ابتدا فلاش‌ها را جای‌گذاری کرده و در ادامه شکل دهنده‌هایی محدود‌کننده (مانند گرید و اسنوت) را به فلاش افزوده است. البته از آن‌جایی پلت از فلاش‌های بی۱ و بی۲ استفاده می‌کند، نوردهی ابتدایی نیز درواقع با شکل‌دهنده‌های داخلی صورت گرفته است.

در عکس اول، یک فلاش بی۲ به صورت مدل تابیده شده و هد دیگر بی۲ نورپس‌زمینه را تامین می‌کند. هم‌چنین یک فلاش  بی۱  به همراه رفلکتور زوم به عنوان نور بک‌لایت استفاده شده است.

همان‌طور که در عکس مشاهده می‌شود، هرچند نور اصلی نوری تیز و گوشه‌دار است، اما به دلیل پخش نور و بازتاب دیوار سفید اتاق، سایه‌ها به طور ناخواسته پر شده‌اند. هم‌چنین برای پرکردن سایه‌ی صورت از یک رفلکتور سفید/نقره‌ای بزرگ استفاده شده است.

اکنون می‌توان با محدودتر کردن زاویه‌ی تابش نور، به تصویری دراماتیک‌تر دست‌یافت.

در ابتدا با استفاده از اسنوت به همراه گرید، نور پس‌زمینه را به نوری متمرکز تبدیل کردم که با داشتن زاویه نسبت به پس‌زمینه، در نهایت نوری خطی به دست داده است.

در ادامه، با استفاده از گرید ۳۰ درجه به همراه بارن‌دور OCF، به نوری متمرکز و کنترل شده دست یافتم که به دقت به صورت، دست و هارمونیکا تابانده شده است. هم‌چنین بارن‌دور به من کمک کرده تا نور بازتابی توسط رفلکتور پارچه‌ای را نیز به دقت کنترل کنم. در این تصویر، نور بازتابی تنها برای پرکردن پشت موضوع و بخشی از مو به کار رفته شده و نوری به صورت موضوع نمی تاباند.

در نهایت برای محدودتر نمودن نور بک‌لایت،‌ از گرید ۱۰ درجه استفاده شده که نور را بر روی موی مدل متمرکز کرده است.