چیدمانی کوچک از حسام یکتا

در متن پیش رو، به بررسی تصویری از حسام یکتا خواهیم پرداخت که چیدمانی مطلوب از شکلات صبحانه را به نمایش می‌گذارد.

در ابتدا آن‌چه نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند، نور گرم موضوع است. هر چند عکاس از نور مصنوعی بهره برده است، اما با بازسازی نوری با کیفیت نور آفتاب صبح ( نور تیز زاویه‌دار و البته با دمای رنگی کمی گرم) به صورت ضمنی به زمان صبح اشاره دارد. نور اصلی، توسط یک فلاش بی۲ به همراه ژل اصلاح رنگ نارنجی (Full CTO) از فاصله‌ی نسبتا دور (با توجه به مقیاس موضوع) به موضوع تابانده شده است.

همچنین  برای پرکردن سایه‌های تصویر از یک فلاش بی۱ به همراه ژل اصلاح رنگ نارنجی (۱/۲ CTO) و شکل‌دهنده‌ی چتر نقره‌ای متوسط استفاده شده است. نکته‌ی دیگر در مورد نورپردازی استفاده از فیلتر پلاریزه است تا رفله‌های شدید ایجاد شده برروی ظرف محصول را از بین ببرد.

لازم به ذکر است که کاربران می‌توانند در هنگام استفاده از فلاش بی۱، از چتر و فیلتر به صورت هم‌زمان بهره ببرند، ولی این قابلیت بر روی فلاش بی۲ وجود ندارد.

پس از توجه به نورپردازی، فوکوس دقیق و انتخاب شده‌ی تصویر نیز (حداقل برای عکاسان) جلب توجه می‌نماید. صفحه‌ی فوکوس که بر خلاف تصاویر متعارف، بر محور لنز عمود نیست، سبب شده تا عکاس بتواند هم‌زمان از زاویه‌ی دید و فوکوس دلخواه خود به صورت مجزا بهره ببرد. این قابلیت که به لطف استفاده از دوربین فانوسی (مینی ویوکمرا) اکتوس به دست آمده است، به عکاس اجازه داده تا با وجود عمق میدان کم در تصویر، تمام نوشته‌ی سطح ظرف محصول را به همراه بخشی از سمت چپ تصویر فوکوس کند. به این منظور عکاس هم‌زمان از حرکات تیلت و سوئینگ بهره برده است که بر روی بدنه‌ی اکتوس به صورت مجزا، قابل کنترل هستند.

در انتها باید گفت هر چند عکاس از زاویه دید انسان فرضی (POV) بهره برده است، اما استفاده از لنز تله، سبب شده تا اجزاء تصویر فشرده‌تر شده و در نهایت تصویر منسجم‌تری به دست دهند.